2009. november 6., péntek

Drótékszeres tábor

Sokan írtatok nekem, hogy érdekel titeket a drótozás, és szívesen megtanulnátok tőlem az alapokat. Eddig ez nem jött össze, mivel az ország különböző részeiről jelentkeztetek. Most viszont kaptam egy felkérést Liktor Idától, akinek a családja egy vendégházat üzemeltet a Bükk hegység lábánál, Bekölcén (www.falubiro.hu). Szerveznének egy drótékszeres tábort és rám gondoltak oktatóként. Természetesen igent mondtam:)
Kezdők is jelentkezhetnének és olyanok is, akiknek már volt a kezükben fogó. Drótot és gyöngyöket biztosítunk. Én pedig vállalom, hogy a kezdőknek megtanítom az alapokat, és önállóan is elkészítenek ékszereket az 5 nap alatt. A haladókkal pedig bonyolultabb technikákat tanulnánk, akár kívánság szerint is. Tehát ha van olyan ékszerem, aminek érdekel az elkészítése, ne habozz megírni!
A drótozáson kívül (egész nap ezt sem lehet csinálni) a nap további részét változatos programok fogják kitölteni. Így pl. lehetőség nyílik közös sütés-főzésre régi palóc receptek alapján a vendégház konyhamúzeumában. (Gasztronómiai időutazás a palócoknál.) Természetjárás, gyalogtúra, biciklizés a falut körülvevő érintetlen bükki tájakon. Kirándulás Egerbe és Szilvásváradra, de akár lovaglásra is van lehetőség. Ha van kedvetek, akkor sok más régi mesterséget (pl. szövés, nemezelés, agyagozás) is kipróbálhatunk a vendégház nagytermében.
A tábor nyáron lesz, július végén - augusztus elején. A pontos dátum is meglesz hamarosan.
Amennyiben felcsigáztalak titeket, és élnétek a lehetőséggel, vagy kérdésetek van a táborral kapcsolatban, írjatok megjegyzést vagy e-mailt.


Megvan a drótékszeres és palócvidéki gasztronómia tábor végleges időpontja: 2010. július 26-30. Az ár pedig 28 000 Ft/fő. Ez magában foglalja a rézdrótot is, valamint gyakorló gyöngyöket. Szerszámokat hozzatok magatokkal, esetleg még olyan gyöngyöt, ami tetszik nektek.
Megkaptam a részletes programot is, ha valakinek még nem küldtem el, írjon és pótolom.
Jelentkezni addig lehet, míg be nem telik a létszám, viszont csak akkor fogadják el véglegesnek a jelentkezést, ha az ár min. 40 %-át befizetitek. A maradék ráér a helyszínen is.
Már összeállítottam egy kiinduló "tantervet", egyszerűbb ékszerekkel. De ha van, amit szeretnétek megtanulni, írjátok meg azt is, és beépítem. Ha egyéb kérdésetek van, ne habozzatok feltenni.


Többen írtátok, hogy jönnétek a drótékszeres táborba, de gondot okozna a kisgyerekek elhelyezése. Akiket csak ez akadályoz a részvételben, azok számára jó hírem van: 3 éves, vagy idősebb gyerekek esetén Idáék gyerekfelügyeletet is biztosítanak az oktatás idejére. A panzió egyébként is szokott óvodai csoportoknak programokat szervezni, így nem lesz idegen számukra a feladat. Ha lenne köztetek, akit érdekel ez a lehetőség, kérlek, írjátok meg. Köszi előre is.

És aki már befizette az előleget, legyen szíves a vendégház e-mail címére (falubiro@tvn.hu) megírni a nevét és címét, hogy elküldhessék számára a számlát a befizetett összegről, illetve egy rövid tájékoztatót. Köszönöm ezt is!

35 megjegyzés:

Heni írta...

Szia Ancsa,

Engem nagyon érdekelne, örülnék ha végre!! élőben tanulhatnék tőled.
Heni

Mónika írta...

Ez nagyon szuper! :D

Ha éppen szabad leszek akkor, akkor én is mennék, szerintem. :)

Kricsár Annamária írta...

De jó! Bíztam benne, hogy olyanok is lesznek a jelentkezők között, akiket már "ismerek", még ha nem is személyesen, legalábbis egyelőre:) Ha meglesznek a pontos részletek, küldök e-mailt is nektek, meg persze itt a blogon is elérhetőek lesznek.

Névtelen írta...

Hurrá-hurrá!!!
Napok óta tervezek írni Neked, hogy van-e tanfolyamod vhol? :))) A sors keze.

kinga írta...

Igaz, egyelőre még azt sem tudom, hogy jövő héten mi lesz - nem hogy jövő nyáron, de ha úgy adódik, én mindenképp szeretnék menni :)
sőt, szerintem még a barátom is magammal vinném, habár nem hiszem, hogy ő sokat drótozna :))

Melinda írta...

Ó, minő nagyszerű kilátások!:))))

Zsuuu írta...

Hű, ez engem is érdekelne! De nagyon sok múlik azon, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni :( Várom a további infókat, engem nagyon is felcsigáztál! :)

Kricsár Annamária írta...

Kinga, hozhatod nyugodtan, hátha ő is kedvet kapna:) Meg drótból nem csak ékszert lehet csinálni...
Zsuuu, a részleteket még én sem tudom, mihelyst kiderülnek, küldök e-mailt mindenkinek.

Mehike írta...

Nagyon megörültem a bejegyzés elején.Aztán lelombozódtam:-((Nekünk Ménfőcsanakon pont ekkor van a Patchwork táborunk.Remélem lesz esetleg más időpontban is.Nagyon gyönyörűek a munkáid.

devilCat írta...

Erre a táborra én is vevő vagyok :) Végre egy olyan dolog ami duplán örömet okozna. Imádok drótozni, és szívem csücske a bükk, mivel ott nőttem fel :) Most már csak a pontos időpont a kérdés. :) De jó lenne.... :)

Kricsár Annamária írta...

Mehike, még nincs meg a pontos dátum, hátha mégse ütik egymást a te táboroddal.
Prying, szívesen találkoznék veled is. Bár azt nem tudom, hogy neked mit tudnék tanítani, amit még nem tudsz:)

Asteria írta...

Jaj, remélem minden tényező összejön a nyárra, mert nagyon szeretnék ott lenni! Már előre látom, mennyi minden új dolgot tanulhatnék! :)

Főfüge írta...

Szia! Itt is jelentkezhetsz játékra, a kísérletet nehogy komolyra vedd!!! Csak jelentkezz! Persze vicces válasz jöhet.
Várlak szeretettel. A játék ötlete, Viki után szabadon!
János
http://sonaj51.blogspot.com/2009/11/tergorbulet.html

Katuska írta...

Szia!!!
Ez a tábor engem is nagyon érdekel!!!
Varrónő vagyok,de ékszereket is készítek,elsősorban varrom,próbálkozom a rezezéssel-ez is varrva van,szeretnék Tőled tanulni.Még visszajövök!!! :o)

Kricsár Annamária írta...

Szia! Nagyon örülnék neked:)

NagyCsüny írta...

Tök jól hangzik! Ha itthon leszünk, talán egyszer tényleg eljutok hozzád találkozni:) Már én is kitaláltam, mit és hogyan fogok tanítani jövőre:)

Kricsár Annamária írta...

Szoktál tanítani? Ékszerkészítést? Mert az nagyon-nagyon érdekelne...

Bastia írta...

Szia Ancsa!
Van új hír a táborról? Én szeretném vinni a lányomat is (8 éves) esetleg más is hozna gyerkőcöt?

Kricsár Annamária írta...

Szia!
Még nincs semmi... Más is kérdezte, hogy hozhat-e gyereket, hogy őszinte legyek, én egyáltalán nem bánnám. Egy 8 éves gyerek már drótozni is tud, ha van hozzá kedve. A szervezőket kérdeztem, ők sem zárkóztak el ez elől, de még nincs döntés.

Heni írta...

Szia Ancsa, van már hozzávetőleges időpont legalább? Az a fránya munkahely már januárba beiratja a szabikat:(((

Kricsár Annamária írta...

Szia Heni!
Vagy a július 26-tól kezdődő hét, vagy pedig augusztus 2-től kezdődő lesz az. Amelyik több embernek jó.

Mária írta...

Szia Ancsa!
Érdekelne a táborozás ha lehet, de árat szeretnék tudni!
Mária

Kricsár Annamária írta...

Kedves Mária, nagyon örülnénk neked:) Az árakról még nem tudok semmit, de ha meglesznek, természetesen mindenkit értesítek, és a blogba is írok bejegyzést.

Zsu írta...

Szia Ancsa!

Már jó ideje csodálom a munkáidat és nagyon nagyon örülnék, ha tanulhatnék Tőled! :)
Úgyhogy Engem is érdekelne a tábor!!!!

Mindenkinek Kellemes Ünnepeket!

Zsu

Kricsár Annamária írta...

Zsu, én meg örülnék, ha jönnél:)

Heli írta...

Kedves Annamária.
2 perce találtam csak rá a blogra, de oda meg vissza vagyok teljesen...
Érdekelne hogy ez a tábor mikor lenne majd és kb. mennyi lenne a költsége.

Heli

Kricsár Annamária írta...

Szia Heli!
Köszönöm:) A legújabb bejegyzésben megírtam a részleteket, de ha még másra is kíváncsi lennél, kérdezz nyugodtan.

rojalka írta...

Szeretnék egy részletes programot kérni. rojalka@gmail.com
Nekem is a 1,5 évesem lenne a nagyobb akadály.

Kricsár Annamária írta...

Szia! Már írtam is:)

Pearly írta...

Szia! Nagyon tetszenek a munkáid, és érdekelne a tábor. Kérhetnék egy részletes programot én is és csak úgy halkan kérdezném, hogy esetleg a szállásadók elfogadnának-e üdülési csekket? (esetleg....?)
mnkrisztina@gmail.com

Kricsár Annamária írta...

Szia! Írtam neked e-mailt.

Lizi írta...

Szervusz!
Eddig csak a Meskán láttam alkotásaidat, aminek nagy csodálója vagyok. Most találtam ide blogodra, s láttam ezt a tábori lehetőséget.
Kérdésem, hogy van-e még hely? Egyedül lennék felnőtt és mindenképpen, egy addigra 8 hónapos fiúcskával vagyok felvértezve (nagylányom - 3 év - nem biztos, hogy jönne). Kérdésem még, hogy így mehetnénk-e?
Egyébként kézműves volnék, csak éppen agyag és üveg a műfajom, valamint minden egyébbel is szórakozom, ötvözök ezt-azt. Kérlek küldj infókat ide: hajuzsf@gmail.com
Köszönöm szépen!
Üdv. Juli

rojalka írta...

Van még hely a táborban?
Szeretnék részt venni.

Kricsár Annamária írta...

Van még:) Elküldjem az előzetes programot, meg a számlaszámot?

rojalka írta...

Már egyszer elkülted.De a biztonság kedvéért kérlek küld már el.
rojalkagmailpontcom