2010. október 24., vasárnap

Bemutatkozik Philippa



"Egy "véletlen" folytán kezdtem el az ékszerkészítést. Előtte még csak képeket sem láttam soha drótékszerekről.

A kristályokkal kezdődött minden. Tavaly nyáron itt volt nálunk egy ismerősöm, akivel elmentünk kirándulni együtt a Szalajka -völgybe, mert ugye, itt lakom. Szilvásváradon, a völgy mellett. Szóval az ismerős lány odavolt az ékszerekért meg a féldrágakövekért. Engem a láncok annyiban érdekeltek csak, hogy hastáncoltam, és a fellépéseken kénytelen voltam felékszerezni magam.

Én is nézegettem, fogdostam a köveket, és vettem két karkötőt. Akkoriban magas volt a vérnyomásom, és a hölgy, akitől vettük, a lapis lazulit és a hematitot ajánlotta. És csodák csodája, segített is, de csak picit. Olyan sok kő volt a karkötőn, hogy úgy gondoltam, simán lehetne belőle láncot csinálni. de nekem olyan snassz volt, hogy cérnára vagy damilra fűzzem. Az olyan unalmasnak tűnt. Így hát a drót tűnt a legkézenfekvőbbnek.

Apukám tv szerelő volt, és rengeteg ócska tv van mindig itthon. Kiszerelt nekem a rozzant tv-kből mindenféle drótot. Ami, most már ismerve az alapanyagokat, lakkozott rézdrót volt. A legjobb vezető. Nem véletlenül rakják pont azt a tv-be. Emlékszem, napokig azon agyaltam, hogy vajon jó-e a kristályoknak, ha dróttal összekötöm őket. Nem árt-e nekik? Van-e jogom velük ilyet tenni. És aztán belevágtam. Tekergettem, csavargattam, azt se tudtam, hogy kell, mivel, miből, meddig?

Gondoltam, kéne segítség, nézegettem neten könyveket. Meg is rendeltem egyet, pont Karácsonyra ért ide :D. És csodák csodája, a könyvben minden pontosan úgy volt leírva, ahogy én csináltam eddig magamtól.

Aztán egyre több minden jött elő. Formák, színek. Csak hagytam. És megértettem azt is, miért jó dróttal összekötni a kristályokat. Minden kristálynak van bizonyos energiája. Ami, ha dróttal összekötöm őket, összeadódik. Ha valaki felteszi a láncomat, mintha egy soros kapcsolású áramkört tenne a nyakába. Így születtek meg gyógyító láncaim, amik mellesleg szépek is. És hogy gyógyítanak-e? Legjobb példa én vagyok. Azóta nem magas a vérnyomásom. És minden másban is segítenek.
A sors úgy hozta, hogy a munkahelyemen megengedték, hogy kiállítsam a láncaimat, és azt is , hogy ott készítsem őket a látogatók előtt. Egy néprajzi és helytörténeti múzeumban dolgoztam a nyáron. Az embereknek nagyon tetszenek a láncaim, vásárolják is. Jelenleg ott tartok, hogy azon gondolkodom, hogyan tovább. A Múzeum télre bezárt, van egy csomó láncom. Nem tudom, webáruházat nyissak, vagy piacokon, vásárokban áruljam őket. Nem vagyok vállalkozó.Van egy honlapom: www.philippa.mindenkilapja.hu. Ott meg lehet nézni pár ékszerem, de tervezek egy olyan honlapot, ahol csak ezek vannak. Örülök, hogy lehetőséget kaptam a bemutatkozásra."

1 megjegyzés:

Philippa írta...

Köszi, Ancsa a lehetőséget!
Puszillak!