2009. május 5., kedd

Karkötő tutorial és játék

Nem túl sok kérés érkezett a kívánság-tutorialra, így elvileg mindegyiket meg tudom majd csinálni apránként. Most a legegyszerűbbel kezdem, ezt kezdőként sem túl nehéz elkészíteni. Ez egy alap technika, sokféleképpen fel lehet használni, akár medálokhoz, nyakláncokhoz, vagy mint itt, karkötőként.
Ha elkészíted, légyszi küldj róla fényképet, vagy linket (szörnyen kíváncsi vagyok:)), és forrásmegjelöléssel tedd közzé. (Ha valaki megcsinálta az előző gyűrűt, és van róla képe, küldene nekem is? Jó lenne tudni, hogy vannak-e olyanok, akiknek hasznosak a leírások, vagy felesleges ide a blogba ilyeneket csinálnom, elég azt a pár kérdést e-mailben megválaszolni.)
És ha valaki megcsinálni nem szeretné, de tetszik neki ez a karkötő (annak ellenére, hogy nem túl szépek ezek a kicsit opálos fehér üveggyöngyök), jó szokásomhoz híven kisorsolom azok között, akik megjegyzést írnak május 19-ig.

Szükség van drótra (0,8-1 mm-es, keménységtől függően; mivel súlyos dróthiányban szenvedek, most csak egy lágyabb 0,8-asból csináltam), gyöngyökre, kúpos- és laposfogóra, a drót vágásához valami eszközre (ez nálam körömcsipesz, sokkal szebb a vágásfelülete, mint a csípőfogóimnak).
A drótból levágok 5 darabot, hosszabbat, mint amekkora karkötőt szeretnék.

Összefogom az 5 szálat, és egy másikkal körbecsavargatom, jó szorosan és egyenletesen.

Hogy milyen hosszú legyen a csavart rész, az tök mindegy, attól függ, mennyire sűrűn szeretném begyöngyözni a karkötőt. A drót két végét levágom, ennek hossza attól függ, hogy mekkora csigát szeretnék készíteni belőle. Itt kb 2 cm-es drótvéget hagytam.

A drótvégekre kúposfogóval kis hurkot készítek,

majd csigává tekerem.

A kész csigát ráhajtom a csavart részre.

Ezt megcsinálom a másik végén is.

A csavart rész után az 5-ből 4 drótot kihajlítok, minél szorosabban a csavarás után.

A középső szálra felfűzök egy gyöngyöt, és a maradék 4 szálat egyesével ráhajlítom, itt is ügyelve, hogy minél szorosabban dolgozzak.

A gyöngy körül félköröket alakítok ki.

Szorosan összefogom az 5 szálat,

és megint körülcsavarom egy újabb dróttal, és elkészítem a csigákat, mint a legelső elemnél.

Így folytatom, míg a kívánt hosszúságot el nem érem.

A legutolsó csavarás után rövidre vágom mind az 5 drótot,

és apró hurkokat hajlítok belőlük.

Más módon is meg lehet oldani a végét, de talán ez a legegyszerűbb variáció.



És kész a karkötő.

Ha tetszik, készítsd el, vagy hagyj egy megjegyzést, hogy a tiéd legyen.

35 megjegyzés:

csutkailda írta...

Nagyon szépséges! :)))

N.Zsuzsi írta...

Tetszik bizony, nagyon is!

Névtelen írta...

Jaajjj de jó, köszönöm, hogy megcsináltad :) Én majd megpróbálom megcsinálni, de ahhoz szereznem kell előbb drótot :)

Miaanya írta...

Nagyon érthető leírás:)
Köszönöm!
Amint szereztem drótot és gyöngyöt kipróbálom:))
(persze nyerni se lenne rossz;))

KicsiKató írta...

Köszönjük ezt az önzetlenséget, amivel megosztod a tudásod:))

Egyszer szeretnék rendesen megtanulni drótozni, de bevallom, szívesen tanulmányoznék egy ilyesféle karkötőt addig közelebbről:)))

Albert Kinga írta...

Mmmm...en is szeretnem magamenak tudni:)...
Nem kizart, hogy megprobalom elkesziteni majd. En is probalkoztam drotokkal, de csak ugy intuitivan. Ez a tutorial viszont nagyon tetszik... Arrol nem is beszelve, hogy meg meg is nyerhetem az eredmenyet!:)

Heni írta...

nagyon szép a karkötő és teljesen követhető a leirás! mindenképp kipróbálom...

helen írta...

DEJÓÓÓÓ!!!

Erzsébet írta...

Nagyon jól néz ki a karkötő. Köszi a leírást, még erőt gyűjtök hozzá, hogy elkészítsem - de hátha megnyerem :-)

Babra írta...

Tetszik bizony, milyne jól menne a türkizes csereberélt nyakimhoz:D

beadedcolors írta...

Nagyon szépséges lett és ötletes!
:)

Unknown írta...

Csatlakozom, az előttem szólokhoz, szerintem is nagyon ötletes, és szép.
Egyáltalán nem felesleges leirásokat csinálnod. Pl. én nagyon örülök neki, és amint látom, ezzel többen így vagyunk. :o)

Névtelen írta...

Dejó, nagyon tetszik, tényleg egyszerűnek tűnik,de én biztos nem tudnám ilyenre megcsinálni.. :)

Evelin

KisMesterek írta...

Eddig még nem hagytam megjegyzést nálad, de teljes tiszteletem övezi a munkáidat.
Tudom, hogy nem szereted az ezüstöt, de lehet, hogy elkészítem egy variációját a karkötőnek mégis ebből az anyagból. ..és ezúton jelentkezem a játékra.

Kicsoda írta...

az a baj Ancsa, hogy ezt ugy csinalod, mintha annyira egyszeru enne:-) de nem!!! Te vagy nagyon ugyes:-) A tuvel meg a gyurukkel nagyon szeretjuk egymast;-D

Szilvi írta...

Nekem is nagyon tetszik a karkötő, meg a többi ékszer amit készítesz.Jó lenne megnyerni, és mondhatnám, ezt a Kricsár készítette!!!

rozandi írta...

Nagyon szép dolgokat készítesz! Gratulálok! Andi

Kinga írta...

Nahát, a pár napja írt bejegyzésem mégsem küldődött el :(

Azt írtam, hogy jelentkezek, mert nagyon tetszik, és hogy ha sikerül drótot szereznem, lehet hogy még ki is próbálom, bár nem hiszem, hogy sikerülni fog :)

És az előző medál is nagyon tetszik. Nekem arról az EKG jut eszembe :))

Kricsár Annamária írta...

Hú, köszönöm mindenkinek. Úgy látom, fogok még leírást csinálni:) És tessék nem kishitűnek lenni, és megpróbálni elkészíteni, ha szeretnétek. Ha elsőre viszonylag puhább drótból csináljátok, nem marad el a sikerélmény.
Krisztallit, semmi kifogásom az ezüst ellen, ha nem nekem kell belőle dolgoznom:) Akkor meg különösen nincs kifogásom, ha te dolgozol belőle, nagyon tetszenek az ékszereid, épp ezért duplán jól esik, amit írtál.
Kicsoda, nagyon örülök, hogy még mindig tetszenek:)
Kinga, a férjemnek is egyből az EKG jutott eszébe. Bár annak kicsit kóros lenne:)

davir írta...

Szia, én is idetévedtem. :) Nagyon-nagyon tetszenek az ékszereid! Én is készítettem vörösrézből drótékszereket tizenéves koromban, persze nem ilyen szépeket!
Én a tutorial-kérésről lemaradtam, de a magam részéről szívesen látnék esetleg egy fülgyűrű tutorialt is. :) és gratulálok!
Üdv: Virág

Kricsár Annamária írta...

Szia Virág! Örülök neked:)

Juju írta...

Szia!:)
Nagyon megtetszett ez a technika és mivel leírtad nagyon részletesen az elkészítését, belevágtam én is. Mivel még kezdő vagyok, nem lett valami tökéletes, de majd igyekszem javítani rajta és rendes drótot beszerezni, mert csak puha volt itthon. Ha esetleg érdekel milyen lett, látogass el az oldalamra : www.juju-juj.blogspot.com. Köszönöm, hogy megoszottad az oldaladon a tudásod! :)
Szia

Edo írta...

Szia!
Nagyon tetszenek a MUNKÁID!!!
Ezzel a karkötővel tutira megpróbálkozom!! De ha megnyerném jobb lenne.....mert élőben láthatnám...

Névtelen írta...

Gyönyörűek ezek az ékszerek! A meskán találkoztam velük, és mivel pár éve nagyon amatőr szinten én is készítettem drótból karkötőt stb., rögtön elfogott a vágy, hogy én is csináljak valami hasonlót, így nagyon örültem, amikor megtaláltam ezt a leírást! Le tudnál esetleg írni egy-két helyet Pesten, ahol többféle drótot is be lehet szerezni? (Kecskeméti vagyok, de itt reménytelen.) Köszönöm!

Kricsár Annamária írta...

Szia! Mivel nem vagyok pesti, így nemigen tudok segíteni neked. Azt tudom, hogy a Bronzkerben lehet mindenféle drótot venni, de ezen kívül mást nem ismerek. Próbáld meg interneten, sok gyöngyfűzéssel, bizsukészítéssel foglalkozó webáruházban találsz drótot is.

Yume írta...

Egyszerűen gyönyörű a karkötő. Szép, gyors, egyszerű! Az ilyeneket szeretem. Jómagam is drótozom egy fél éve. Latál Zsuzsa munkáin "nőttem fel", azonban az én szívem inkább az ilyen kis egyszerűbb csodákért repes. Amint hazamegyek hétvége után előkapom a rézdrótomat (nálam most csak ezüst van) és nekilátok 2-3 darabnak!

Köszi a mintát, hidd el, érdemes!

Yume

Yume írta...

Névtelen!

Én még tavaly tanácstalanul álltam hozzá, aztán kaptam egy ismerősömtől tippet a drótokat illetően.

Menj be egy villamossági szaküzletbe és vegyél a megfelelő vastagságokból pát métert. Ezután az én drótjaimat az apukám belerakta pár percre forrásban lévő vízbe. Ezután könnyedén le lehet húzni a műanyag bevonatot a rézdrótról anélkül, hogy megsérülne a drót. Azóta rutinosabb vagyok, mivel találtam egy lányt, aki rajong az ékszereimért (bár nem tartom őket tökéletes példányoknak...)és villanyos az apukája. Így szoktam neki ékszereket csinálni úgy, hogy az apjától kapok olyan drótot, amin nem volt bevonat és nem kell vele bajlódni ;)

Remélem segítettem!

Yume

Kricsár Annamária írta...

Yume, ezt még én is ki fogom próbálni:)

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon örülök én is a tutorialoknak.Pár hete drótozok csak bár egyéb ékszereket már sok éve csináltunk a lányaimmal. Más kreatív technikákról ne is beszéljek:)
Tegnap este megcsináltam ezüstözött drótból a karkötőt egy garn. részekén.
Itt látható:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9191223
Köszönjük a segítséget.
Mné Éva

Kricsár Annamária írta...

Szia Éva! Örülök, hogy örülsz:) És köszönöm a linket.

Etoile írta...

Hello, I'm Etoile (italian forum il giardino delle perle), i like very much your wire beadwork, and I have made this bracelet and the ring, here the picture of my bead work:
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=7104421819429389555&postID=2665210841066452944&isPopup=true

Do you like it? it's not perfect as yours but I'm very sadisfate, I like it, it's for my miece, a present for Christmas.
Kiss

Etoile írta...

Ops! Scuse me, there is not the picture, look here:
http://img692.imageshack.us/img692/5355/parurecoraillewire.jpg

Kricsár Annamária írta...

Hi! Sorry, but I do not can in English:)
I thank you for having sent the picture. And i love it! If though did not get used to wire, then even better. Would be worthy with this to deal. A commissioner, who gets it, sets about being glad if you mark it for a gift.

Unknown írta...

Szia Ancsa!
Köszönöm a leírást, sikerült is elkészíteni a karkötőt. Nézz be a blogomba. :-)

Sz. Zita írta...

Köszönöm a leírást, elkészítettem, ezt is és a virág fülcsit is. A blogomban megtalálod a képeket.
Annyi kérésem lenne, ha lesz még ilyen tutorial, a drótok hosszát ha oda lehetne írni, nagy segítség lenne, mert nem szeretek pazarolni :)
Köszönöm szépen.